понеділок, 22 серпня 2022 р.

Звіт директора Максимівського ліцею Піщанської сільської ради Остаповець Л.П перед педагогічним колективом та громадськістю за 2021-2022 н.р.

 Шановні педагоги, батьки, громадськість!

Закінчується 2021-2022 навчальний рік.   Рік творчих здобутків,

креативних ідей, нових відкриттів та результативної роботи.

У своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалася Статутом

ліцею, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими

обов’язками директора ліцею, законодавством України, іншими нормативними

актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального

закладу.

1. Виконання функціональних обов’язків щодо забезпечення

обов’язковості загальної середньої освіти (охоплення навчанням дітей

шкільного віку, продовження навчання випускників 9-х класів ).

Ліцей обслуговує мікрорайон села Максимівка. Список дітей мікрорайону

закладу освіти поновлено у серпні 2021 року. Усього в школі навчалося 190

дітей.

Охоплено  дітей навчанням 100%. Станом на 31.05.2022 року в закладі

навчається  1 дітей. Хлопчиків - 104, дівчаток -96. Із них: в школі І ступеня –

78, в школі ІІ ступеня – 94, в школі ІІІ ступеня – 18.

Не дивлячись на складну ситуацію в нашій країні та тривалий термін

дистанційного навчання наших учнів, навчальний рік з відмінними

результатами закінчили 5 учнів.

9 клас ліцею закінчили 22 учні, 11 клас - 8 учнів.   Свідоцтво з

відзнакою про здобуття базової середньої освіти отримала учениця Івасенко

Діана, претендентів на нагородження Золотою медаллю та Срібною – немає.

Заклад  співпрацює  з закладом дошкільної освіти «Веселка», як результат – 8

випускників у наступному навчальному році стають  учнями 1 класу нашого 

ліцею. Всього у 1 класі будуть навчатися 8 учнів           

Наш ліцей – це освітній заклад, який надає всі  можливості для розвитку

освітніх компетентностей ліцеїстів. Повноцінну освіту здобувають учні з

різними рівнями розвитку, але першочерговим завданням залишається – 

здійснювати опору на «сильні» сторони дитини; зрозуміти кожного  учня та

виявити до нього  повагу, якої багатьом  не вистачає вдома та надати нашим

учням якісні знання.

 2.Створення умов для варіативності навчання та вжиті заходи щодо

упровадження інноваційних педагогічних технологій у освітньому процесі.

Враховуючи потреби учнів, кадрові можливості, матеріальну базу ліцею,

перспективу здобуття подальшої освіти випускниками, в закладі створені умови

для  вивчення іноземної мови (англійської мови) з 1 по 11 класи. Виділено

додаткові години  з 1 по 4 клас на математику.  У ліцеї є всі умови для

використання у освітньому процесі ІКТ (комп’ютери, телевізори, ноутбуки,

мультимедійні проєктори). 

Постійно удосконалюється забезпечення Інтернетом. Як і в кожному

закладі освіти, в ліцеї є доступ до Інтернету. 

Досить часто проводяться   інтерактивні  заняття з елементами тренінгу під

керівництвом практичного психолога та соціального педагога  для педагогічних

працівників та учнів ліцею.  Метою цих занять є  зниження рівня емоційної

напруги,  підвищення самооцінки, профілактика шкідливих звичок, булінгу,


2

право просвітницька та правовиховна робота.  Для педагогів –

підвищення рівня психологічної  компетентності та створення  позитивної

мотивації для подальшої роботи.

Педагогічний колектив  активно займається самоосвітою. Як очно  так і

дистанційно: вчителі беруть активну участь у вебінарах, форумах,

конференціях, курсах з підвищення кваліфікації.

      Постійно оновлюється блог ліцею, який оформляє і удосконалює  Жога

А.В., вчитель інформатики, активно оновлюється інформація в групі закладу

Максимівський ліцей у соціальній мережі facebook.

3.Організація різних форм навчальної та позаурочної роботи.

Звісно, пандемія COVID-19, а далі і війна з російським окупантами

 внесли свої корективи і не всі заплановані в ліцеї заходи. Та вчителі гідно

прийняли цей виклик. Вони швидко зорієнтувалися в ситуації і змогли

організувати дистанційне навчання для школярів, не забуваючи і про

психологічну підтримку учнів. Педагоги створили нові блоги чи відновили

роботу в уже існуючих. Вони тримали зв’язок з учнями і батьками, усі вчителі

працювали Сlassroom.google, у яких розміщали завдання для учнів та навчальні

матеріали, що допомагали  їм опановувати матеріал на відстані. Аби

забезпечити успіхи у навчанні, учителі пропонували учням готові й створювали

власні інтерактивні вправи, вели спілкування в соціальних мережах і навіть

створювали власні відео уроки. Така небайдужість і творчий підхід наших

вчителів допомогли школярам успішно подолати цей складний період, а декому

навіть покращити свої академічні здобутки.

У І етапі Всеукраїнських учнівських олімпіадах взяло участь 126 учнів

закладу освіти. У ІІ (районному) етапі взяли участь 32 учні (17,3 % від

кількості учнів закладу), переможцями і призерами II (районного) етапу

предметних олімпіад стали 18 учнів (62,5 % від кількості учасників від

закладу).

Іванова Дарина за високі досягнення у навчанні, активну громадську

позицію нагороджена стипендією імені Героя Небесної Сотні – Героя України

Ігоря Сердюка – для учнів, студентів і молодих учених Полтавщини.

У ІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад зайняли:

І місце

1. Кулинич Єлизавета, учениця 11 класу - трудове навчання (вч. Ручка А.В).

2. Слюсаренко Маріенна, учениця 11 класу - математика (вч. Білюга Ю.П).

3. Проценка Андрій, учень 10 класу - англійська мова (вч.Івасенко Л.В).

4. Попенко Олександра, учениця 10 класу - біологія (вч. Ручка А.В).

5. Івасенко Діана, учениця 9 класу - українська мова та література (вч.

Бережна Л.П); правознавство (вч.Пилипенко Н.Ф).

ІІ місце:

1. Слюсаренко Маріенна, учениця 11 класу - астрономія (вч.Білюга Ю.П).

2. Іванова Дарина, учениця 10 класу - математика (вч. Остаповець Л.П);

українська мова та література (вч.Бережна Л.П);

3. Волювач Владислава, учениця 10 класу - трудове навчання (вч. Ручка

А.В.).

4. Іщенко Євген, учень 10 класу - історія (вч. Пилипенко Н.Ф.)


3


5. Морощук Артем, учень 8 класу - англійська мова ( вч. Жога А.В.)

ІІІ МІСЦЕ

1. Кравченко Юлія, учениця 11 класу - біологія (вч. Воробйова Л.В.)

2. Слюсаренко Маріенна, учениця 11 класу - фізика (вч.Білюга Ю.П.);

хімія (вч.Воробйова Л.В);

3. Волювач Владислава, учениця 10 класу - екологія (вч. Ручка А.В.).

4. Баланенко Кароліна, учениця 9 класу - англійська мова (вч. Івасенко Л.І.);

5. Морощук Артем, учень 8 класу - українська мова та література (вч.

Квіташ Н.І);

6. Тамара Кіра, учениця 7 класу - математика (вч. Білюга Ю.П).

Кулинич Єлизавета, учениця 11 класу, зайняла ІІ місце у ІІ етапі ХІІ

Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Тараса

Шевченка (вч. Бережна Л.П.).

Виховання дітей є одним із важливих чинників розвитку суспільства, це

цілеспрямований процес формування гармонійно розвиненої

особистості. Правильно організована позакласна робота у ліцеї має величезне

освітнє і виховне значення. Вона розширює й поглиблює знання, отримані на

уроці, дозволяє набути багато корисних навичок, а, отже, наближає навчання й

виховання до життя. Позаурочна робота спрощує особистий підхід до учнів,

створює сприятливі умови для розвитку в них самостійності.

Протягом 2021/2022 навчального року учні ліцею були активними

учасниками у позаурочній роботі, а саме:

Іванова Дарина, учениця 10 класу у відділенні екології та аграрних наук,

секції ветеринарія та зоотехнія з роботою на тему: "Захворювання коней, їх

лікування та профілактика в кінно-спортивному клубі "Eskadra" стала

переможцем І етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких

робіт учнів – членів Полтавського територіального відділення Малої академії

наук України (кер. Ручка А.В.).

Івасенко Діана, учениця 9 класу, член фольклорного гуртка "Дивокрай" з

роботою « Пісенно-обрядовий колорит Максимівського краю» стала лауреатом

ХІІ обласної краєзнавчої конференції учнівської молоді "Полтавщина - земля

моя свята". Щиро вдячні нашим пошуковцям за цікаву дослідницьку роботу у

секції етнографічне краєзнавство.

Екскурсоводи історико-краєзнавчого музею при Максимівському ліцеї

(керівник Пилипенко Наталя Федорівна) активні в позакласній роботі. Іванова

Дарина з роботою “Село Максимівка в роки Української національної революції

1917-1921 років” взяла участь у VII Всеукраїнській історико-краєзнавчій

конфренції учнівської молоді «Державотворчі процеси в Україні: через віки у

ХХІ століття». Іванова Дарина нагороджена грамотою Українського

державного центру національно-патріотичного виховання, краєзнавства і

туризму учнівської молоді, а керівник Пилипенко Наталя Федорівна - подякою.

З метою розвитку пізнавального інтересу учнівської молоді до традицій

рідного краю, родинних звичаїв, свят, обрядів екскурсоводи музею беруть

активну участь у Міжнародному освітньому культурно-мистецькому проєкті

«Обрядовий календар України». До проєкту залучені культурно-освітні центри

із 32 країн світу (Музей українського народного мистецтва м. Ханненбах,


4

Німеччина; Національний музей літератури України, Національний музей

народної архітектури та побуту України у Пирогово; Український музей в

Кохтла-Ярве; Світова федерація українських жіночих організацій). В рамках

активностей проєкту екскурсоводами та членами їхніх родин вивчено та

відтворено автентичні традиції народних свят, ігор та танців. Організовано та

проведено гастрономічні (приготування традиційних страв, обрядового

весільного хліба) та модельні (традиції використання хустки в українському

домашньому ужитку, виготовлення оберегів Янголів-охоронців в рамках акції

«Ангели людям радість віщають) івент-майстер-класи. Обереги, виготовлені

юними екскурсоводами, були передані воїнам-захисниками України.

Разом з екскурсоводами колядували та вивчали народні дитячі забави юні

театрали з гуртка “Джерельце” (керівник Чорнява Л.В.). Вивчали традиційний

український зимовий одяг та виготовляли його елементи учасники гуртка “Юні

квітникарі” (керівник Ручка А.В.).

За активну участь в проєкті керівник музею Пилипенко Наталя Федорівна,

народна майстриня-учитель Максимівського ліцею Федоренко Наталія

Борисівна, юні екскурсоводи та їх родини отримали нагороди від Товариства

Україна-Світ.

Виховна робота у Максимівському ліцеї протягом 2021/2022 н.р була спрямована на

виконання завдань, поставлених Конвенцію про права дитини (ратифікована Постановою ВР

від 27.02.91 №789-ХІІ; Законом України «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 №2402-ІІІ,

Законом України «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VIII; Законом України «Про повну

загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-ІХ; Законом України «Про запобігання та

протидію домашньому насильству» від 07.12.2017 №2229-VIII; Законом України «Про

внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від

18.12.2018 № 2657-VIII; Указу Президента України від 18.05.2019 № 286/219 «Про Стратегію

національно-патріотичного виховання»; постанови Кабінету Міністрів України від

09.10.2020 № 932 «Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-

патріотичного виховання на 2020-2025 роки»; відповідно до листа МОН України № 1/9-362

від 16 липня 2021 року «Деякі питання організації виховного процесу у 2021/2022 н. р. щодо

формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»; наказу МОН України

від 31.10.2011 № 1243, яким затверджено «Основні орієнтири виховання учнів

1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»; методичних рекомендацій

відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Піщанської сільської ради; Статуту

ліцею.

Виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:

• військово-патріотичне виховання;

• громадсько-правове виховання;

• екологічне виховання;

• художньо-естетичне виховання;

• родинно-сімейне виховання;

• моральне виховання;

• профорієнтаційне виховання;

• превентивне виховання

• формування здорового способу життя;

• розвиток творчих здібностей.

Та відповідно до програми морально-духовного виховання «Я – громадянин», яка

включає всі напрямки програми «Основні орієнтири виховання»:

• ціннісне ставлення до себе;

• ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;

• ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;


5


• ціннісне ставлення до праці;

• ціннісне ставлення до природи.

Протягом 2021/2022 н.р. виховна робота у ліцеї була направлена на реалізацію

виховної проблеми: «Удосконалення духовно-морального виховання шляхом підвищення

громадянської активності учнів».

Основна увага приділялася формуванню громадянина-патріота України, створенню

умов для самореалізації особистості учня, відповідно до його здібностей, виховання

громадянина з демократичним світоглядом і культурою, формування в учнів свідомого

ставлення до свого здоров’я, належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя.

У зв’язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, згідно вимог

Міністерства охорони здоров`я щодо навчання під час карантину виховні та просвітницькі

заходи протягом навчального року організовувались з дотриманням всіх протиепідемічних

правил. Під час дистанційного навчання для організації заходів було створено групи у Viber

та відбувалися зустрічі у Google meet. Результати роботи публікувалися на сторінці ліцею у

Фейсбук https://www.facebook.com/profile.php?id=100029162229281 та на блозі закладу

http://maksymivkanvk.blogspot.com/.

Протягом 2021/2022 року у ліцеї були відзначенні державні та міжнародні пам’ятні дні, а

саме:

 День знань (1вересня);

 Олімпійський урок «Швидше !Вище! Сильніше!»;

 Міжнародний день миру. Ліцеїсти долучилися до акції «Голуб миру» (21 вересня);

 День села. Проведено виставку композицій з квітів «Вальс квітів рідного села»;

Участь педагогічного колективу у мітингу до Дня визволення села;

 День вчителя. Змонтовано відеопривітання для вчителів;

 Проведено Національний урок приурочений до 80-х роковин трагедії у Бабиному

Яру;

 Дня захисників та захисниць України та День українського козацтва. Проведено

години спілкування на тему «Нащадки козацької слави». Створено відеоролик «Тато -

мій Герой» (14 жовтня);

 День відповідальності людини. Педагогічний та учнівський колективи долучилися

до Інтернет-флешмобу «Я – відповідальність»; (19 жовтня)

 День української писемності пройшов під гаслом: "Єднаймося навколо рідного

слова!";

 Міжнародний день толерантності. Відзначився вікторинами, колажами, виховними

бесідами, заняттями з елементами тренінгу «Добро починається з тебе!», «Я

толерантний» та хвилинкою позитиву «Комплімент кожному» (16 листопада);

 Всесвітній день дітей (20 листопада);

 День Гідності та Свободи пройшов під гаслом: «Обирай свободу рідному народу!»

Проведено уроки пам’яті та мужності, на яких згадали тих, хто поклав своє життя на

вівтар свободи, що самовіддано боролись на барикадах Революції Гідності. Відбулася

година - реквієм до роковин вшанування пам'яті воїна АТО Сергія Крівченка; (21

листопада);

 День пам’яті жертв Голодомору. Відбувся захід – реквієм «Схилімо голови в

скорботі». Учні долучилися до акції «Запали свічку»;

 Всесвітній день боротьби зі СНІДом. Організовано акцію «Червона стрічка»

(1грудня);

 День Збройних Сил України. В рамках відзначення Дня Збройних Сил України, на

території ліцею відбувся урочистий мітинг. Учасники мітингу вшанували хвилиною

мовчання пам’ять всіх оборонців України, які загинули, захищаючи рідну землю, а

також вшанували пам'ять загиблого в АТО Крівченка Сергія покладанням квітів до

меморіальної дошки та на могилу солдата;

 День святого Миколая. Відео привітання від театрального гуртка «Джерельце»

керівник Чорнява Л.В;


6

 Новорічні свята. Учні ліцею привітали у відеозверненні військовослужбовців

операції Об'єднаних сил (ООС) з Новорічними святами. Відбувся майстер-клас з

виготовлення оберегів Янголів-Охоронців. Виготовлені обереги були передані

героям-захисникам України разом із новорічними смаколиками;

 День Соборності України. Проведено виховні тематичні години, флешмоб

 День пам’яті Героїв Крут. Проведено низку заходів національно-патріотичного

спрямування (29 січня);

 День безпечного Інтернету. Обговорили можливості інтернет-ресурсів у вирішенні

важливих, актуальних питань.(9 лютого);

 День єднання. Педагогічний колектив долучився до МАРАФОНУ ЄДНАННЯ;

 День вшанування учасників бойових дій на території інших держав. Молодь взяла

участь у героїко-патріотичних читаннях;

 День Героїв Небесної Сотні. Відбулися просвітницькі заходи вшанування

патріотизму та мужності громадян України.

 Міжнародний день рідної мови. Пройшов під девізом: «Мова – це серце народу»;

 День українського добровольця. Ліцей відправив на волонтерську картку Назаровій

Ользі 300 грн. для покупки бійцям ДУК ПС приладів нічного бачення;

 День Європи. Проведено онлайн конкурс на кращий фотоколаж «Європа моїми

очима»;

 День матері. Створено відеоролик привітання для мам;

 День пам'яті та примирення. Приєднались до Всеукраїнської ініціативи «Сади

Перемоги», висадили на території закладу яблуневий сад;

 День пам'яті жертв політичних репресій. Проведено інформаційні хвилинки;

 Дня пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу. Ліцеїсти долучилися до

Всеукраїнського уроку пам’яті.

 День вишиванки. Змонтовано відео привітання.

 День захисту дітей. Пройшов під гаслом #Ми_віримо_у_нашу_Перемогу!

 Свято останнього дзвоника.

 Свято вручення свідоцтва про базову та повну загальну середню освіту.

 Учасники освітнього процесу нашого закладу активно брали участь в різноманітних

творчих конкурсах, флешмобах та челенджах, благодійних акціях які проводили громадські

організації а саме:

 Ліцеїсти долучилися до проєкту Національного олімпійського комітету України

«Олімпійський урок #BeActive» та до Всеукраїнського Олімпійського тижня;

 Учні стали учасниками масштабного національного флешмобу «Єднаймося навколо

рідного слова!». Під таким гаслом здобувачі освіти долучилися до Радіодиктанту

національної єдності;

 Ліцейна спільнота підтримала Міжнародну екологічну акцію Всесвітній день

прибирання «World Cleanup Day», який відбувся у 24 регіонах України та 180 країнах

світу. Було впорядковано територію закладу освіти;

 В переддень Всесвітнього дня захисту тварин (World Animal Day) ліцеїсти в рамках

проєкту "Біотека" від БФ " Щаслива лапа" долучилися до благодійної акції «Happy

Гав для Сірка», відвідавши «Спецсервіс-Кременчук». Учні зібрали та передали для

чотириногих друзів теплі речі та корм для ослаблених тварин на суму 500 грн;

 Ліцеїсти передали 400грн. у пансіонат «Мурка» м. Кременчук на корм для тварин;

 Ліцейна спільнота долучилася до акції «Монетки дітям», аби у простий та веселий

спосіб зібрати монети та перетворити їх на потужну допомогу для сотень дітей, що

борються з раком. Зібрані кошти ( 514 грн.) перерахували на рахунок фонду

"Таблеточки";

 Самоврядування ліцею взяло участь у фотовиставці до Дня Соборності України:

"Україна – це ми!", організованою Полтавським обласним центром національно-

патріотичного виховання;


7

 Участь ліцею у патріотичній акції «Єднання - сила!» (напрямок: «Пісня моєї

Батьківщини»), організованою Полтавським обласним центром національно-

патріотичного виховання;

 Організовано до Дня Соборності України флешмоб «Живий ланцюг єднання»,

тримаючи державний прапор, учні створили нерозривний символічний ланцюг

єдності;

 Учні Максимівського ліцею долучилися до проєкту Олени Зеленської Mom, i see war

("Мамо, я бачу війну"), зібравши дитячі малюнки про війну. Організатори акції з

ілюстрацій зробили маніфест-колаж, який продали на NFT-аукціоні, виручені кошти

передані у фонд допомоги дітям, які постраждали від війни;

Активно беручи участь у різноманітних заходах діяльність закладу відмічається

сертифікатами, подяками та грамотами:

 Сертифікат учасника Всеукраїнського Дня Гідності (листопад-грудень 2021р.)

 Грамота Виконавчого комітету Піщанської сільської ради відділу освіти,

молоді та спорту за І місце у І етапі огляду-конкурсу на кращу організацію правоосвітньої

та правовиховної роботи у закладах ЗСО Піщанської сільської ради.

У закладі освіти систематично ведеться волонтерська діяльність. Учнівський та

педагогічний колективи Максимівського ліцею активно підтримували військових у зоні

ООС(АТО) і систематично передавали бійцям на Схід України необхідні речі: продукти

харчування, миючі засоби, медикаменти, обереги та дитячі малюнки. Цьогоріч, окрім такої

допомоги, за ініціативи відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Піщанської

сільської ради діти сплели та передали волонтерам маскувальну сітку. Під час

повномасштабного втручання РФ на територію України колектив ліцею долучився до

плетіння маскувальних сіток, виготовляв рибні консерви, випікав булочки, збирав

продуктову та грошову допомогу для військових ЗСУ.

У закладі освіти працювали гуртки: спортивний (секції футболу, баскетболу)(Ємець

В.І.), народна іграшка (Ручка А.В), театральний (Чорнява Л.В), фольклорний (Бережна Л.П).

За результатами рейду «Дозвілля» 85% учнів охоплені змістовною позашкільною

діяльністю.

Протягом навчального року робота учнівського самоврядування була ефективною.

Парламент ліцею очолює Іванова Дарина, учениця 10 класу. На засіданнях парламенту було

обговорено ряд питань, щодо організації навчання та дозвілля в умовах карантинних

обмежень та воєнного стану.

4. Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази

закладу освіти.

         Я рада, що у нашого колективу є бажання створювати комфортні умови

 для всіх освітнього процесу.

        Вдячна  керівництву територіальної громади, відділу освіти та спонсорам

за підтримку. За сприяння їх та залучення коштів місцевого бюджету та

спонсорських  в закладі:

1. Для гарячого водозабезпечення туалетів та умивальників придбано бойлери

(80 літрів) - 3 шт. Змонтовано трубопроводи та електрозабезпечення

бойлерів.

2. Для реконструкції кухонного блоку придбано: протирочну машину,

морозильну камеру, холодильник, картоплеочищувальну машину,

промислову електром’ясорубку.

3. Придбано електрорушники 10 шт., змонтовано – 4.

4. Прибрано та частково обладнано укриття.

5. Відремонтовано металеві паркани.


8


6. Придбано інтерактивну панель

7. Закінчено обладнання проєкту «Бібліохабу».

8. Закінчено будівництво футбольного поля зі штучним покриттям.

9. Закінчено реконструкцію надвірного туалету.

Від небайдужих батьків отримано для озеленення території ліцею квіти –

паничі, які висаджені на шкільних клумбах.

Ліцей працює в режимі стабільності, ліміти на використання енергоносіїв не

перевищено.

Щиро дякую вчителям, батькам і техперсоналу, які доклали максимум

зусиль для проведення ремонтних робіт по підготовці ліцею до навчального

року і виконали їх вчасно.

5.Залучення додаткових джерел фінансування освітнього закладу та їх

раціональне використання.

Незважаючи на вік приміщення, колектив працює над удосконаленням,

підтриманням його  в робочому стані. Ми продовжуємо

приділяти увагу естетичному вигляду закладу освіти.

6.  Заходи щодо забезпечення навчального закладу педагогічними кадрами

та доцільність їх розстановки.

У 2021-2022  навчальному році чисельність працівників закладу

становить: педагогічних працівників – 20:  2 -  перебуває у відпустці по догляду

за дитиною до досягнення 3 років, 1 - сумісник; обслуговуючого персоналу

– 15  осіб.

Повну вищу освіту мають 20 педагогічних працівників. 12 вчителів

мають кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії», 1– спеціаліст

першої категорії, 4 – спеціаліст другої категорії; звання «вчитель-методист» - 1

особа, звання «старший вчитель» - 6 осіб.

Атестація педагогічних працівників 2021-2022 навчального року

проводилася за планом, згідно з Типовим положенням про атестацію

педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів України. Під

час проведення атестації не допущено порушень дотримання положення про

атестацію. У цьому навчальному році чергову атестацію пройшли три

педагогічних працівники: Ручка А.В. на відповідність займаній посаді та

підтвердження кваліфікаційної категорії «Спеціаліст вищої категорії» та

присвоєння педагогічного звання «Старший вчитель», Федоренко Н.Б. – на

відповідність займаній посаді та підтвердження кваліфікаційної категорії

«Спеціаліст вищої категорії» та педагогічного звання «Старший вчитель»,

Петров В.І. – на відповідність займаній посаді та підтвердження

кваліфікаційної категорії «Спеціаліст».

У 2021/2022 навчальному році 5 педагогічних працівників здійснили

курсову перепідготовку: Бережна Л.П., учитель української мови і літератури ,

Каптан Т.О. – педагог-організатор, учитель мистецтва, Ємець В.І. – фізична

культура, Масляник Т.В. – практичний психолог, вчитель образотворчого

мистецтва, Абаровська О.С. – вчитель музичного мистецтва. 12 педагогічних

працівників пройшли курси поНУШ (4, 1, 5 класи). Педагогічні працівники

постійно займаються самоосвітою, беруть участь вебінарах, онлайн-семінарах,

про що свідчать отримані сертифікати


9

Згідно із річним планом роботи ліцею педагогічний колектив працював

над методичною проблемою «Формування ключових компетентностей учнів на

основі використання інноваційних педагогічних технологій» та виховною –

«Удосконалення духовно-морального виховання шляхом підвищення

громадянської активності учнів».

Кожне методичне об'єднання працювало над проблемами, які були

спрямовані на розвиток педагогічної творчості, пізнавальної активності та

інтелектуальних здібностей учнів, роботу з обдарованими дітьми.

Усі вчителі працюють над індивідуальними методичними проблемами,

які обрано залежно від рівня педагогічної майстерності, інтересів вчителів.

Центром методичної роботи стала діяльність педагогічної ради, на

засіданнях якої розглядалися такі питання:

1. Підсумки освітньої роботи ліцею за минулий навчальний рік та

перспектива роботи закладу освіти  у новому навчальному році.

2. Інструктивно-методичні рекомендації МОН України  щодо вивчення

окремих  предметів у 2021-2022 н.р. Упровадження Державного стандарту

базової середньої освіти в ліцеї у рамках забезпечення наступності реформи

НУШ.

3. Затвердження  робочого навчального плану на новий навчальний рік.

4. Затвердження плану роботи закладу освіти  на 2021-2022 н.р.        

5. Затвердження режиму роботи закладу освіти на 2021-2022

н.р.                              

6. Затвердження плану бібліотеки.                            

7. Затвердження плану роботи фізкультурно-масової роботи школи на

2020-2021 н.р.        

8. Про формування структури  навчального року.

9. Про затвердження правил внутрішкільного трудового розпорядку в

ліцеї у 2021/2022 навчальному році”.

10. Про організацію роботи з питань охорони праці та протипожежної

безпеки в ліцеї у 2021/2022 навчальному році”.  

11. Про деякі питання організації виховного процесу у 2021/2022 н. р.

щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок.

12. Перехід до формувального оцінювання: аналіз переваг та викликів.

13. Вимоги по заповненню сторінок класних журналів.

14. Про дотримання в закладі положення про охорону праці.

15. Патріотичне виховання учнів за допомогою упровадження моделі

класної та позаурочної систем.                                                                      

16. Психологічна стійкість педагога в умовах дистанційної

освіти                                 

17. Конфлікти в закладі освіти та шляхи  їх вирішення.  

18. Підведення підсумків роботи за І семестр.

19. Актуальні питання розвитку компетенісного потенціалу здобувача

освіти.  

20. Про роботу з обдарованими дітьми.

21. Конфлікти в школі та шляхи  їх вирішення/ 

22. Як собі допомогти в умовах емоційного напруження


10

23. Творчий звіт педагога організатора про стан виховної роботи у

ліцеї за І семестр 2021/2022 н.р..

24. Про результати дотримання санітарно-гігієнічних норм у школі в I

семестрі 2021/2022 навчальному році.

25. Підготовка до організованого закінчення навчального року. Про

організацію та проведення державної підсумкової атестації.

26. Професійний розвиток педагогічних працівників: нормативно-

правове забезпечення та сучасні реалії.

27. Учнівське врядування - шлях до становлення особистості учня.

28. Розгляд досвіду вчителів, які атестуються у 2022 році.

29. Про  перевід  та  допуск  до  державної  підсумкової  атестації 

здобувачів освіти  за  підсумками  навчального  року.

30. Про організацію літнього відпочинку здобувачів освіти   і 

навчальної практики.

31. Про попередження дитячого травматизму на період літніх канікул

2022 року.

32. Про переведення учнів 1-10-х класів до наступних класів у 2022

році.

33. Про нагородження учнів 2-8-х, 10-го класів Похвальними листами

«За високі досягнення у навчанні» у 2022 році.

34. Про підсумки організації харчування учнів ліцею у 2021/2022

навчальному році.

35. Про переведення учнів 9-х класів до 10-х класів у 2022 році.

36. Про випуск зі ліцею учнів 11-го класу у 2022 році.

37. Про нагородження учнів 11-го класу Похвальними грамотами «За

особливі досягнення у вивченні окремих предметів» у 2022 році.

.

7.  Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування

учнів та педагогічних працівників.

З метою чіткої організації режиму дня, який відповідає віковим нормам

учнів, збереження здоров’я й попередження харчових та інфекційних

захворювань у ліцеї організовано гаряче харчування учнів 1-11 класів.

Робітники їдальні намагаються створити домашню затишну атмосферу

під час смачних сніданків та обідів. Завдяки режимному калорійному

харчуванню діти набираються нових сил та здоров’я.

Усі учні 1-4 класів та бажаючі із 5-11 класів охоплені гарячим

харчуванням. Безкоштовно харчуються учні 1-4 класів та учні  пільгових

категорій 5-11 класів (діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування,

діти, учасників АТО, діти-переселенці, діти з малозабезпечених та багатодітних

сімей).

Суворо виконуються всі необхідні умови санітарного контролю за

термінами й умовами зберігання та реалізації продуктів,  дотримується питний

режим. Випадків порушення термінів реалізації продуктів не виявлено.

Їдальня працює до 14.00 години. Столи накривають за графіком. Учні

перебувають у їдальні в супроводі вчителів.


11

Сестра медична та відповідальний за харчування  ретельно слідкують за

санітарним станом приміщення їдальні, дотриманням меню. Санітарний режим

на харчоблоці не порушується. Працює бракеражна комісія, яка залучається до

аналізу та контролю роботи харчоблоку.

Медичне обслуговування учнів та працівників ліцею організовано 

відповідно до нормативно-правової бази. Для медичного забезпечення учнів та

вчителів у закладі обладнаний медичний кабінет, де працює медична сестра,

яка організовує систематичне та планове  медичне обстеження учнів,

забезпечує профілактику дитячих захворювань.  

Щорічно   діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів

медичного огляду дітей на підставі довідок лікувальної установи у ліцеї

формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів

підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною

культурою на навчальний рік. Відповідно до цих списків видається наказ по

закладу освіти.

Вчителі також щорічно проходять поглиблений медичний огляд у липні-

серпні.

Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік.

Проходження медичного огляду фіксується. санітарних медичних книжках,

які реєструються і зберігаються у ліцеї.

У закладі освіти проводяться заходи щодо здорового способу життя:

шкідливості куріння, алкоголю, наркотиків.

Крім уроків основ здоров’я, у планах кожного класного керівника є розділ

«Заходи по збереженню життя і здоров’я дітей», де планується послідовна

робота оздоровчого характеру з класом. 

Вагоме значення у зміцненні здоров’я підростаючого покоління є

проведення занять з циклу «Разом до здоров’я».

8.  Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-

гігієнічних та протипожежних норм.

У 2021-2022 н.р. безпечне проведення освітнього процесу здійснювалось

згідно положення про організацію роботи з охорони праці. Учні та вчителі

дотримуються вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності учнів та

інструкцій з охорони праці для вчителів.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії,

профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу

визначається у діяльності педагогічного колективу як одна із головних і

проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про

дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Санітарного регламенту для закладів

загальної середньої освіти. Стан цієї роботи знаходиться під постійним

контролем адміністрації ліцею. Наказом по закладу освіти призначається

відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки

життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані

заходи. Наприкінці кожного семестру результати перевірок оформлюються у

вигляді звітів та видаються накази по ліцею.

По всьому ліцеї розміщені плани евакуації у разі небезпеки чи аварії.


12

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів

проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована

програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з

учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У ліцеї в

наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань

охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, спортзал має необхідний перелік

документації з питань безпеки життєдіяльності. Також, у приміщенні ліцею

розміщено стенд з безпечної поведінки та куточок цивільного захисту.

Перед початком навчального року в кабінетах підвищеної небезпеки

комісією поновлюються акти-дозволи на проведення навчальних занять та акти

на спортивні споруди.    

Систематично поновлюються дезінфікуючі та миючі засоби.

 За навчальний рік під час освітнього процесу не зафіксовано фактів

порушення прав дитини, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм. 

 9.Дотримання правопорядку неповнолітніми та вжиті профілактичні

заходи щодо попередження правопорушень з їх боку.

Протягом 2021/2022 н.р. правовиховна та правоосвітня робота

проводилася на високому рівні. На внутрішкільному обліку учнів немає. З

учнями, схильними до правопорушень проводилась корекційна робота

практичним психологом, педагогом соціальним та класними керівниками. Учні

даної категорії залучались до участі в класних заходах. Правове виховання

ліцеїстів реалізовувалося через проведення декади захисту прав дітей,

попередження жорстокості та насильства (листопад) та Всеукраїнського тижня

права. Тематика виховних годин була різноманітна: «Права і обов’язки дітей»

(класний керівник 6 класу Абаровська О.С.), «Не втомлюймось жити» (класний

керівник 10 класу), «Закон і право» (класний керівник 9 класу Бережна Л.П. ) «

Курити чи ні?» (класний керівник 11 класу Воробйова Л.В.), «Твоє майбутнє –в

твоїх руках» (класний керівник 8 класу Каптан Т.О.), «Мої права в моїй школі»

(класний керівник 7 класу Квіташ Н.Ф.), «Ми оголошуємо війну СНІДУ»

(класний керівник 10 класу Масляник Т.В.)

Щорічно в ліцеї проходить міжнародна акція «16 днів проти насильства»,

в ході якої обговорюються питання насильства за ознакою статі, розкриваються

поняття харасменту і газлайтингу, проводяться лекторії для учнів та батьків з

питань міфів та фактів про торгівлю людьми, безпечного навчання та

працевлаштування за кордоном. Важливе місце посідає профілактика ВІЛ та

СНІДу, диспути та лекції на тему інфікування та передачі вірусу.

Педколектив Максимівського ліцею систематично активно співпрацює з

правоохоронними органами з метою залучення їх працівників до правоосвітньої

роботи. Інспектор сектору ювенальної превенції КРВП ГУНП Полтавської

області Аліна Миколаївна Мухомор є частим гостем нашого навчального

закладу. Протягом року інспектор проводила правоосвітню роботу з різними

категоріями дітей та з їхніми батьками. У вересі для учнів 1-4 класів проведено

уроки з ПДР «Безпечна дорога до школи». У листопаді відбулася

профілактична зустріч з учнями 9 класу на тему: «Небезпечна пристрасть». В

рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» інспектор Мухомор А.

М провела профілактичну гру «Коло безпеки» з учнями 6 та 7 класу.


13

З метою попередження та профілактики негативних проявів в

учнівському середовищі протягом 2021/2022 навчального року у ліцеї

функціонує Штаб з профілактики правопорушень та злочинності. За звітній

період проведено 4 засідання штабу. На Штабі з профілактики правопорушень

розглядалися різноманітні питання: ведення обліку відвідування учнями ліцею,

взяття на облік неблагополучних сімей, розглядалася девіантна поведінка дітей,

організація батьківських зборів, проблеми правильного використання учнями

вільного часу.

10. Стан дитячого травматизму.

Питання охорони праці та попередження травматизму постійно

обговорюється на нарадах при директору та батьківських зборах.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в закладі

освіти здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків,

створення безпечних умов навчання. В ліцеї розроблено низку заходів щодо

попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями та

учнями.

Протягомнавчального року у закладі не було зафіксовано жодного

випадку травматизму.

11. Залучення педагогічної та батьківської громадськості закладу

освіти до управління його діяльністю; співпраця з громадськими

організаціями.

Учасниками освітнього процесу є учні, їх батьки та вчителі. Досить

важливим є налагодження між ними щоденної та нерозривної співпраці. Тому

педагогічний колектив працює в тісній співпраці з батьківським колективом з

метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку

дитини. Батьки є соціальним замовником ліцею, а тому беруть активну участь в

освітньому  процесі, є безпосередніми учасниками навчання та виховання

підростаючого покоління.

Батьки беруть участь у позакласних заходах щодо профорієнтації,  світу

захоплень, родинних святах та святах, пов’язаних з народними звичаями і

традиціями українського народу.

Класні керівники співпрацюють із сім'ями своїх вихованців: спілкуються

з родиною; тримають зв'язок через щоденники, мобільний телефон; проводять

батьківські лекторії, батьківські збори, анкетування.

Традиційними  формами роботи з батьками  є  індивідуальні бесіди,

засідання батьківських комітетів, батьківські збори.

12. Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань

діяльності навчального закладу. Реагування керівника на зауваження та

пропозиції, викладені батьківським комітетом, радою, батьками,

представниками інших органів громадського самоврядування.

В закладі  є журнал обліку звернень громадян. Діє  блог ліцею

 для висвітлення  освітнього  процесу та зворотного зв’язку з громадськістю та

сторінка у соціальній мережі фейсбук.   

На батьківських зборах кожен має можливість  висловити побажання

щодо покращення освітнього процесу.


14

Створена рада закладу, батьківський комітет, які підтримують

і намагаються допомагати у розвитку матеріально-технічної  бази ліцею. 

Враховуючи зазначене, перед педагогічним колективом залишаються

незмінними завдання підвищення якості знань учнів:

•  через покращення якості, удосконалення освітнього процесу;

•  використання сучасних педагогічних технологій під час проведення уроків та

позакласних заходів;

•  підвищення мотивації навчання з боку учнів, батьків;

•  підготовку учнів до участі в зовнішньому незалежному оцінюванні;

•  впровадження НУШ.

Перспективними завданнями розвитку закладу освіти на наступний

навчальний рік мають бути:

1. Здійснення управління закладом освіти в напрямку розвитку всіх

підрозділів для досягнення ефективності освітнього процесу та

удосконалення матеріально-технічної бази.

2. Залучення для розвитку закладу освіти спонсорських коштів, а саме:

кошти підприємств, приватних підприємців, випускників школи та

представників громадських організацій.

3. Продовження опрацювання та впровадження технології

дистанційного навчання.

Успіхи ліцею - це успіхи всіх учасників освітнього процесу.

Щиро вдячна всім за щоденну наполегливу працю, творчість і

винахідливість, за вклад кожного у виконання своїх обов’язків.

Все це заради наших дітей, бо діти – то є оцінка нашого життя, його зміст

і продовження. Ми повинні дати їм все найкраще, виховати їх добрими,

розумними і щасливими.

Тож будьмо завжди разом. Надіюся в подальшому на співпрацю.

Всім нам зичу миру, добра, щоб діти зростали толерантними,

підготовленими до життєвих випробувань, всесторонньо розвинутими, але,

найголовніше, гарними людьми, здатними допомагати, розуміти, підтримувати.

Нехай всім щастить.

Немає коментарів:

Дописати коментар