четвер, 28 серпня 2025 р.

ЗВІТ директора Максимівської гімназії перед трудовим колективом та батьківською громадськістю за 2024-2025 навчальний рік

 


Шановні батьки, педагогічні працівники.
Відповідно до ст. 30 Закону України «Про освіту», ст. 27 і 38 Закону
України «Про повну загальну середню освіту» заклади освіти формують
відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та
оприлюднюють таку інформацію. Одним з таким ресурсів є звітування
директора закладу освіти.
Звітування керівників здійснюється з метою подальшого утвердження
відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою,
поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й
виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики
управлінської діяльності в освітніх закладах, що базується на принципах
взаємоповаги та позитивної мотивації.
Повноваження керівника закладу загальної середньої освіти прописані у
ст. 38 Закону України «Про повну загальну середню освіту», на основі яких і
побудований мій звіт.
Як директор Максимівської гімназії, у своїй діяльності протягом 2024-
2025 навчального року я керувався ст. 53 Конституції України, Законами
України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Санітарним
регламентом для закладів загальної середньої освіти, Концепцією нової
української школи, Статутом гімназії, Правилами внутрішнього трудового
розпорядку, посадовими обов’язками директора гімназії та іншими
нормативними актами, що регламентують роботу керівника закладу освіти.
Презентаційна карта закладу освіти
1. Загальні відомості про заклад освіти
 Юридична адреса: 39720 Полтавська область
Кременчуцький район село Максимівка вул. Соборності, 8.
 Максимівська гімназія Піщанської сільської ради є
правонаступником Максимівського ліцею Пішанської сільської ради і
знаходиться у комунальній власності
Засновником закладу освіти є Піщанська сільська рада Кременчуцького
району Полтавської області, уповноваженим органом – відділ освіти, молоді та
спорту виконавчого комітету Піщанської сільської ради.
У Максимівській гімназії визначена українська мова навчання.
(Слайд) У 2024-2025 навчальному році в закладі освіти налічувалося 9
класів, в яких закінчили навчальний рік 159 учні, в т. ч. 12 учнів з сімей з числа
внутрішньо переміщених осіб. З них здобували:
- початкову освіту – 65 осіб; базову освіту – 94 особи, 4 учні навчалися на
сімейній формі здобуття освіти, 1 учень – на індивідуальному навчанні
(педагогічний патронаж)
Середня наповнюваність у класах складала 15,8 учнів.
Педагогічний аналіз роботи закладу освіти за 2024-2025 навчальний рік
 Керівник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний:
«Створювати в закладі загальної середньої освіти безпечне освітнє середовище,
забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці,
вимог техніки безпеки» (абзац 22 частини 4 ст. 38 Закону України «Про повну
загальну середню освіту»).
1. Освітнє середовище закладу освіти
1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання і праці
1.1.1. Забезпечення збереження життя та здоров’я учасників
освітнього процесу
(Слайд ____) Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої
санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу
визначається в моїй діяльності як керівника закладу освіти як одне з
пріоритетних завдань.
В цілому в гімназії створено безпечні умови навчання та праці, у
приміщеннях дотримується належний повітряно-тепловий режим. Територія
закладу та приміщення чисті та охайні.
На початку навчального року, напередодні канікул з учнями проводяться
інструктажі з безпеки життєдіяльності, регулярні цільові інструктажі перед
екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У гімназії наявні необхідні
журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці.
Кабінети хімії, фізики, біології, інформаційно-комунікаційних технологій,
навчальна майстерня, спортивна зала мають необхідний перелік документації з
питань безпеки життєдіяльності. На уроках з цих предметів, годинах класних
керівників вчителі систематично проводяться інструктажі з БЖД, інформують
учнів з різних питань поведінки під час надзвичайних ситуацій.
Також у гімназії розміщено куточок з пожежної безпеки та безпеки
життєдіяльності Двічі на рік проводяться тренування з евакуації на випадок
виникнення надзвичайних ситуацій. В квітні 2025 року проведено день ЦЗ,
метою якого було провести практичну перевірку здатності учасників освітнього
процесу та працівників гімназії грамотно і чітко діяти для захисту свого життя
та здоров'я у надзвичайних ситуаціях в умовах воєнного стану.
Питання роботи педколективу щодо попередження дитячого
травматизму, пожежної безпеки, забезпечення здорового способу життя
здобувачів освіти заслуховувалося на нараді при директорові.
 Дієвим засобом попередження травматизму, підвищення
пізнавальної активності, поглиблення і розширення знань учнів, пропаганді
здорового способу життя, прищепленню навичок турботливого ставлення до
свого здоров’я через дотримання правил безпеки життєдіяльності є різноманітні
форми позакласної роботи, зокрема Тижні безпеки життєдіяльності.
У період від 02.09 по 30.09 2024 року в гімназії проводився місячник
безпеки дорожнього руху, Тиждень безпеки дорожнього руху із загальною
темою «Безпека на дорогах в умовах воєнного стану» у травні 2025 року.
 Керівник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний:
«Організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів
відповідно до законодавства» (абзац 23 частини 4 ст. 38 Закону України «Про
повну загальну середню освіту»).
1.1.2. Організація харчування здобувачів освіти і працівників у закладі
освіти
У 2024-2025 навчальному році організація харчування здійснювалася
згідно Санітарного режиму та норм на основі чотиритижневого перспективного
меню на осінній, зимовий та весняний період, яке обов’язково погоджувалося
Держпродспоживслужбою і затверджувалося директором гімназії та денного
меню, яке складалося на основі перспективного.Їдальня гімназії та кухня забезпечені всім необхідним інвентарем,
миючими та дезінфікуючими засобами, проточною холодною та гарячою
водою.
Директором гімназії, заступником директора з навчально-виховної
роботи, медичною сестрою регулярно здійснювався контроль за виконанням
посадових інструкцій працівниками харчоблоку; за культурою харчування
дітей; відповідно видачі об’єму готових страв, умовами зберігання продуктів
тощо. В їдальні наявні технологічні карти, медичною сестрою ведуться
журнали бракеражу сирої та готової продукції.
Матеріально-технічна база харчоблоку потребує оновлення, а виробничі
приміщення харчоблоку потребують капітального ремонту.
Працівники їдальні своєчасно проходить медичний огляд і мають допуск
до роботи.
(Слайд ____) У 2024-2025 навчальному році в гімназії всі учні
початкових класів та пільгові категорії 5-9 класів стовідсотково були охоплені
гарячим харчуванням. Організовано харчування для 42 дитини пільгових
категорій: 5 дітей учасника бойових дій в зоні АТО і ООС, 2 учні, які
навчаються в інклюзивних класах, 8 учнів з числа внутрішньо переселених осіб,
3 учні, батьки яких мобілізовані до лав ЗС, У, 18 учнів із багатодітних родин, 2
дитини постраждалих від воєнних дітей та збройних конфліктів, 1 дитина загиблого в зоні
АТО, 1 дитина позбавлена батьківської опіки. Також безплатно харчувалися 63
дитини початкових класів.
1.1.3. Медичне обслуговування учнів у закладі освіти
(Слайд _____) Рівень навчальних досягнень учнів у великій мірі залежить
від стану їхнього здоров’я. Медичне обслуговування учнів та працівників
гімназії організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного
медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі освіти обладнаний
медичний кабінет, де працює сестра медична, яка організовує систематичне та
планове медичне обслуговування учнів, забезпечує профілактику дитячих
захворювань.
Щорічно діти проходять медичний огляд і надають довідки за формою
086-1/о, за результатами яких в гімназії формуються спеціальні медичні групи,
а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених
від занять фізичною культурою на навчальний рік.
Стан здоров’я учнів:

Група 2024-2025 2023-2024 2022-2023
Всього дітей в гімназії 159 153 159
Пройшли медогляд 159 153 159
І група (основна) 98 (66,6%) 108 (70,6%) 110 (69,1%)
ІІ група (підготовча) 36 (22,6%) 30 (19,6 %) 40 (25,2 %)
ІІІ група (спеціальна) 25 (10,8 %) 15 (9,8 %) 9 (5,9 %)
Звільнені 0 0 0
1.1.4. Створення умов для безпечного використання мережі інтернет
 Використання Інтернет-ресурсів-один із інструментів для
навчання та викладання, однак він може створювати серйозні ризики для
користувачів, якщо не дбати про безпечний доступ до мережі та не дотримуватись
правил користування нею.
У закладі на комп’ютерах наявні антивірусні програми, користування
інтернет- ресурсами проводилися під наглядом вчителів виключно з навчальною
метою.
Вчителі систематично інформують батьків та учнів про безпечне
використання мережі інтернет.
У закладі розроблені правила користування мережею інтернет для учнів.
7 лютого у всьому світі відзначають день безпечного інтернету, в ході якого
на уроках інформатики вчителями та практичним психологом різними формами
акцентувалися питання безпечного використання мережі.
1.1.5. Адаптація та інтеграція здобувачів освіти до освітнього процесу
 Досить вагомим для розвитку та становлення особистості
дитини є процес соціалізації – входження в соціум (вміння адаптовуватись до
нових обставин, спілкуватись з опонентами, знаходити шляхи виходу із нелегких
ситуацій, здійснювати правильний професійний вибір).
Тому, упродовж 2024-2025 н.р. значна увага в освітньому процесі
приділялась вивченню психологічних аспектів адаптаційного періоду учнів 1, 5
класів, соціалізації дітей пільгових категорій, зокрема, дітей ВПО, дітей з ООП та
дітей військовослужбовців.
Проведено діагностичне обстеження психологічної готовності дітей
шестирічного віку до навчання у школі, використано ряд тестів та методик.
Здійснено діагностику учнів 5 класу з метою визначення їхнього рівня адаптації –
особливості пізнавальної сфери, емоційно-мотиваційної, особистісної. З учнями
проведено тренінгові заняття на згуртування класних колективів.
З дітьми пільгових категорій проводились неодноразові консультування та
бесіди, залучення їх до заходів у межах класу та гімназії.
1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм
насильства та дискримінації
1.2.1. Діяльність щодо запобігання будь-яких проявів дискримінації та
булінгу в закладі освіти
 У закладі освіти звертається особлива увага на
запобігання будь-яким проявам дискримінації та булінгу. Упродовж року
реалізовано план заходів гімназії, спрямований на запобігання та протидію
булінгу. З метою профілактики та попередження проявів насилля в учнівському
середовищі в гімназії організовано), заходи щорічної Міжнародної акції «16 днів
проти насильства» (25 листопада – 10 грудня) та Міжнародний день протидії
булінгу (4 травня).
Упродовж року психологічна служба здійснювала просвітницько-
профілактичну діяльність, спрямовану на знання всіма учасниками освітнього
процесу критеріїв безпеки та правил поведінки в гімназії. Проводились
консультування, профілактичні заходи, організовувались перегляди та
обговорення тематичних відеосюжетів щодо ненасильницьких методів поведінки
та виховання, вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання
стресу.
З класними керівниками на засіданнях педагогічних спільнот неодноразово
розглядалось питання безпечного освітнього середовища, його складових та
принципів. На сайті закладу освіти оприлюднено телефони довіри та висвітлено
просвітницько-профілактичні заходи з протидії булінгу та дискримінації.
Упродовж року проведено ряд інтерактивних занять зі здобувачами освіти
на різну тематику. Зокрема, практичним психологом гімназії та класними
керівниками систематично проводяться години спілкування та тренінги з учнями.
 Усі проведені заходи спрямовані на створення освітнього
середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.
 Особлива увага приділяється відвідуванню дітьми закладу
освіти. Це питання щоденно в полі зору класних керівників та адміністрації
гімназії.
1.2.3. Забезпечення етичних норм, прав і свобод учасників освітнього
процесу
1.2.4.  У гімназії введені в дію та оприлюднені на сайті
закладу освіти Правила поведінки, які спрямовані на формування позитивної
мотивації. Правила побудовані на позитивному сприйнятті і не містять заборон чи
опису покарань і охоплюють аспект діяльності учнів під час перебування в
гімназії.
1.3. Формування інклюзивного освітнього простору
 У 2024-2025 н. р. в гімназії функціонували 3 інклюзивні класи,
навчалося троє дітей з особливими освітніми потребами.
Для забезпечення системної роботи з даною категорією дітей у закладі
створені 3 команди психолого-педагогічного супроводу дитини, до якої входять:
заступник директора з навчально-виховної роботи, педагогічні працівники (класні
керівники), практичний психолог, сестра медична гімназії, батьки учнів.
У закладі освіти застосовуються методики та технології роботи з дітьми з
особливими освітніми потребами. У гімназії наявні дидактичні засоби для осіб з
особливими освітніми потребами. Заклад освіти забезпечений асистентами
вчителя, практичним психологом, які надавали впродовж року психолого-
педагогічні та корекційно-розвиткові послуги для реалізації інклюзивного
навчання.
2. Система оцінювання здобувачів освіти
 Керівник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний:
«Забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів
навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти,
індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом» (абзац
15 частини 4 ст. 38 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).

2.1. Забезпечення відкритої та прозорої системи оцінювання

9

навчальних досягнень здобувачів освіти
Реформування загальної середньої освіти передбачає зміни у підходах до
оцінювання навчальних досягнень учнів.
Система оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти в закладі
освіти включає критерії, правила і процедури, за якими здійснюється оцінювання і
неможлива без інформування учнів про критерії оцінювання та розуміння того, як
і за що їх оцінюють.
Педагогічні працівники намагалися вибудувати відкриту і зрозумілу для
учнів систему оцінювання їх навчальних досягнень, критерії якої оприлюднювали
в різних формах і способах. На сайті закладу освіти оприлюднені критерії,
правила і процедури оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.
2.2. Внутрішній моніторинг результатів навчання здобувачів освіти
2.2.1. Аналіз результатів навчання здобувачів освіти
(Слайд 23-24) Основним індикатором вимірювання результатів освітньої
діяльності учнів є їхній рівень навчальних досягнень. Система оцінювання
навчальних досягнень учнів потребує постійного моніторингу з боку керівництва
закладу освіти. Основним завданням внутрішнього моніторингу результатів
навчання здобувачів освіти було здійснення систематичного контролю за освітнім
процесом у гімназії, створення власної системи неперервного і тривалого
спостереження, оцінювання стану освітнього процесу.
За результатами освітньої діяльності у минулому
навчальному році 11 учнів 3-4 класів нагороджені похвальними листами «За
високі досягнення в навчанні».
Свідоцтво про здобуття базової середньої освіти отримали 22 учні. Одна
учениця 9 класу отримала свідоцтво з відзнакою.
2.2.2. Управління навчально-пізнавальною діяльністю та
інтелектуальним розвитком учнів
 У період з 9 листопада по 08 грудня 2024 року на базі
Опорного закладу Піщанський ліцей Піщанської сільської ради було проведено ІІ
етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін.
У ІІ етапі всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів учні
Максимівської гімназії зайняли 6 призових місць:
ІІ місце з біології - Квіташ Анна (9 клас) (керівник Воробйова Л.В.),
ІІ місце із технологій -Толочко Маргарита (9клас) (керівник Ручка А.В.),
ІІІ місце з англійської мови - Торяник Анастасія (8 клас) (керівник Жога
А.В.),
ІІІ місце з фізики - Мироненко Рінат ( 7 клас) (керівник Білюга Ю.П.),
ІІІ місце з хімії - Каптан Владислав (7 клас) (керівник Воробйова Л.В.),
ІІІ місце з хімії Явтушенко Володимир (8 клас) (керівник Воробйова Л.В.)
Екскурсовод Історико-краєзнавчого музею при Максимівській гімназії
Савченко Софія (6 клас) стала переможцем у Обласній краєзнавчій конференції
учнівської молоді «Полтавщина земля моя свята» з роботою «Скриня в народній
традиції Полтавщини» (керівник Пилипенко Н.Ф.), нагороджена грамотою
Департаменту освіти і науки Полтавської обласної військової адміністрації.
Савченко Софія була учасницею Всеукраїнської історико-краєзнавчої конференції
учнівської молоді «Державотворчі процеси в Україні: через віки у ХХІ столітті» з

10
роботою на тему «Село Максимівка у роки національно-визвольної боротьби ІІ
половини XVІІ століття» (керівник Пилипенко Н.Ф.) Савченко С. нагороджена
дипломом Українського державного центру національно-патріотичного
виховання, краєзнавства і туризму учнівської молоді. Пилипенко Н.Ф. - подякою
Українського державного центру національно-патріотичного виховання,
краєзнавства і туризму учнівської молоді.
Екскурсовод Історико-краєзнавчого музею при Максимівській гімназії
Опирайло Іван (7 клас) став переможцем заочного етапу та брав участь у очному
етапі Всеукраїнської історико-краєзнавчої конференції учнівської молоді
«Військово-історичні події на теренах України: минуле і сучасність» з
дослідженням «Опанас Келеберда – маловідомий герой національної революції
1917-1921 років» ( керівник Пилипенко Н,Ф.) та нагороджений дипломами
Українського державного центру національно-патріотичного виховання,
краєзнавства і туризму учнівської молоді та комунального закладу “Запорізький
обласний центр туризму і краєзнавства, спорту та екскурсій учнівської молоді
Запорізької обласної ради”. Пилипенко Н.Ф. нагороджена подяками Українського
державного центру національно-патріотичного виховання, краєзнавства і туризму
учнівської молоді та комунального закладу “Запорізький обласний центр туризму
і краєзнавства, спорту та екскурсій учнівської молоді Запорізької обласної ради”.
Іван Опирайло був учасником Всеукраїнської краєзнавчо-етнологічної
конференції учнівської молоді «Завжди в народі буде жити, що серцю серце
передасть» з роботою «Обрядовий календар Максимівки як приклад відродження
традицій звичаїв та обрядів українського народу» (керівник
Пилипенко Н.Ф.) та нагороджений сертифікатом Івано-Франківського обласного
державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді. Пилипенко Н.Ф.
нагороджена подякою Івано-Франківського обласного державного центру
туризму і краєзнавства учнівської молоді.
Толочко Маргарита, Кравченко Софія (9 клас) взяли участь у
Всеукраїнському конкурсі “От де, люди, наша слава, слава України”(до 210
річниці з дня народження Т.Г. Шевченка) з роботою «Громадянин, поет і лікар:
історія одного життя» (про життя Є.О. Шаблія) (керівник Бережна Л.П.) Учениці
нагороджені сертифікатами Всеукраїнського благодійного культурно- наукового
фонду Т.Г. Шевченка.
Алещенко Поліна (7 клас) зайняла II місцем у обласному конкурсі для учнів
6-11 класів «Здорове життя – успіх буття» в номінації “Соціальна реклама” з
роботою “Димова ілюзія” (керівник Кійло-Матієнко Ю.І.) та нагороджена
дипломом комунального закладу Полтавської обласної ради “Полтавська обласна
мала академія наук учнівської молоді”.
Каптан Владислав (7 клас) отримав Диплом ІІ ступеня у Всеукраїнському
конкурсі «Хімічний калейдоскоп» за дослідження вирощування кристалів»
(керівник Воробйова Л.В.)
Волювач Анна (7 клас) у ІІ турі обласного чемпіонату з інформаційних
технологій «Сучасна інформатика – успішне майбутнє» здобула ІІІ місце
(керівник Петрова Н.В.).
1. Педагогічна діяльність педагогічних працівників
1.1. Система методичної роботи

11

1.1.1. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників
 Система методичної роботи в гімназії у 2024-2025 н.р.
реалізовувалася через колективні (масові і групові) та індивідуальні форми
роботи. Провідною формою організації даної роботи у гімназії були методичні
об’єднання вчителів.
Крім індивідуальних та колективних форм роботи у закладі освіти,
педагогічні працівники брали участь у роботі on-line предметних вебінарів, курсах
підвищення кваліфікації НУШ на базі з ПАНО, фахових спільнот вчителів
Піщанської ТГ.
Протягом навчального року значна увага приділялася освіті педагогічних
працівників. Основною формою було підвищення кваліфікації в Полтавській
академії неперервної освіти. У закладі освіти створені належні умови для
постійного підвищення кваліфікації.
(Слайд 28) Керівник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний:
«Сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками»
(абзац 17 частини 4 ст. 38 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
1.1.2. Заходи з атестації педагогічних працівників
З метою активізації творчої професійної діяльності педпрацівників,
стимулювання безперервної фахової та загальної освіти, якісної роботи,
підвищення соціального захисту компетентної педагогічної праці в гімназії була
проведена фахова атестація педагогічних працівників.
Атестаційною комісією гімназії було затверджено графік засідань
атестаційної комісії та графік проведення атестації педагогічних працівників.
Атестація 2024-2025 навчального року пройшла згідно плану.
Проатестовано 3 педагогічних працівника. Пасішник І.А., вчителю початкових
класів за результатами атестації підтверджено вищу кваліфікаційну категорію,
Воробйовій Л.В., вчителю біології, підтверджено вищу кваліфікаційну категорію
та педагогічне звання «Старший вчитель», Каптан Т.О., педагогу організатору,
присвоєну вищу кваліфікаційну категорію. Зінченко Л.В., бібліотекара,
проатестовано на підтвердження кваліфікаційної першої категорії та
встановлення 11 тарифного розряду. Остаповець Л.П. як директор і учитель
математики атестувалася атестаційною комісією відділу освіти, молоді та спорту
виконавчого комітету Піщанської сільської ради.
1.2. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти та батьками
Залучення батьків до тісної співпраці із закладом освіти є чи найголовнішим
завданням як класних керівників, так і вчителів. Аналіз відвіданих батьківських
зборів, родинних свят, заходів гімназії засвідчує, що певна частина батьків
зацікавлені навчанням і вихованням своїх дітей.
Найбільш поширеними способами спілкування з батьками є усні звернення
та соціальні мережі. Найбільше інформації батьки отримують на батьківських
зборах, від класного керівника та через спільноти в соціальних мережах.
Педагогічні працівники формують партнерські взаємини через позитивне
ставлення до дитини, як рівноправних учасників освітнього процесу. Завжди
налагоджений зворотній зв’язок між педагогами і батьками.
1.3. Виховний процес

12
Виховна робота завжди була невід’ємною складовою освітнього процесу. У
сучасних умовах, коли Україна перебуває в стані збройної агресії з боку рф, її
значення лише зростає. Виховання учнівської молоді на засадах патріотизму,
гуманізму, поваги до національних традицій, прав людини, формування активної
громадянської позиції — пріоритетні напрями діяльності педагогічного колективу.
Протягом 2024–2025 навчального року ключовим завданням виховної діяльності в
Максимівській гімназії було створення максимально безпечного освітнього
середовища для кожної дитини, реалізація безпекової складової здоров’я особистості,
забезпечення її фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя.
Працювали відповідно до чинних державних документів: Конвенції ООН про
права дитини, Стандарту базової середньої освіти, концепцій державної політики
(НУШ, національно‑патріотичного виховання, безпечного освітнього середовища),
законів та указів Президента і постанов Кабміну України тощо. Усі названі вами акти
оновлені відповідно до стану на кінець навчального року.
Основні напрямки виховної роботи: військово‑патріотичне;
громадянсько‑правове; екологічне; художньо‑естетичне; родинно‑сімейне;
моральне; профорієнтаційне; превентивне; формування здорового способу життя та
розвиток творчих здібностей.
Виховна робота проводилася згідно з планом виховної роботи школи за методичною
проблемою ««Удосконалення духовно-морального виховання шляхом
підвищення громадянської активності учнів». Основні цілі: формування
громадянина‑патріота України, усвідомленого ставлення до здоров’я, національної
ідентичності та культури інших народів.
Протягом 2024-2025 навчального року в гімназії системно проводилися заходи з
підвищення правової освіти, профілактики та зміцнення здоров’я учнів, а також
формування їхніх фізичних здібностей. Особлива увага приділялась вихованню
патріотизму, національної ідентичності та громадянської активності. Було відзначено
важливі державні та міжнародні пам’ятні дні, організовано 42 заходи, спрямованих на
глибоке розуміння історії рідного народу та формування високих моральних
цінностей, а саме: щоденна хвилина мовчання о 9:00 згідно з Указом Президента
№ 143/2022; День Державного Прапора; День Незалежності — благодійний ярмарок
«Разом до Перемоги»; День пам’яті захисників 29 серпня — мітинг-реквієм; День
знань; День фізичної культури — активності Junior + UNICEF (рухлива планка);
Міжнародний день миру — малюнки учнів; BeActiveDay; День захисників України та
українського козацтва — квест, козацькі старти; Європейський день шкільного
спорту; День української мови — Всеукраїнський радіодиктант; День доброти,
толерантності, Всесвітній день дітей; День Гідності та Свободи; День пам’яті жертв
Голодомору — акція «Запали свічку»; Всесвітній день боротьби зі СНІДом; День
Збройних Сил України; День Святого Миколая; День Сухопутних військ; День прав
людини; День Соборності; Шевченківскі дні; Всесвітній день землі; День пам’яті та
примирення; День вишиванки; Останній дзвінок, День захисту дітей; тощо.
Протягом 2024-2025 н.р. питання виховної роботи розглядались на нарадах при
директорові, на засіданнях педагогічної ради, батьківських зборах, засіданнях
методичного об'єднання класних керівників, Штабі з профілактики правопорушень та
злочинності. Форми і методи виховної роботи різноманітні: конкурси, диспути,
круглі столи, виховні години, бесіди, позакласні заходи – вони були спрямовані на
популяризацію українських національних традицій, підтримування кращих духовних

13
надбань народу, правове та патріотичне виховання дітей. Реалізація основних завдань
і принципів виховання здійснювалася в ряді пріоритетних напрямків: національно-
патріотичного виховання:
 Екскурсовод Історико-краєзнавчого музею при Максимівській гімназії
Савченко Софія взяла участь в XV обласній краєзнавчій конференції
«Полтавщина - земля моя свята». (листопад 2024р. ) Савченко Софія, учениця 6
класу, показала результативну участь з дослідженням «Використання скрині в
народному ужитку Полтавщини». (керівник Наталя ПИЛИПЕНКО)
 На заочний тур V Всеукраїнської краєзнавчо - етнологічної конференції
«Завжди в народі буде жити, що серце серцю передасть» надіслано
досліжження Опирайла Івана, учня 7 класу, екскурсовода музею, «Обрядовий
календар Максимівки як приклад відродження традицій, звичаїв та обрядів
українського народу". (грудень 2024р.) (керівник Наталя ПИЛИПЕНКО).
 Лідери учнівського самоврядування: Михайлик Діана, Кравченко Софія,
Толочко Маргарита, учениці 9 класу, переможці волонтерського проєкту
«Творці добра» на обласному форумі національно-патріотичних проєктів,
започаткованих краєзнавчими об’єднаннями та музеями закладів загальної
освіти Полтавщини. (Керівник Каптан Т.О.)
 Владислав Каптан, учень 7-го класу, отримав Диплом ІІ ступеня в обласному
етапі Всеукраїнського конкурсу творчості дітей та учнівської молоді «За нашу
свободу». (Керівник Каптан Т.О.)
Еколого-натуралістичного виховання:

 Кійло Злата, учениця 3 класу, здобула Диплом III ступеня у обласному конкурсі
"Збережи ялинку" в номінації "Новорічний вінок"(Керівник Чорнява Л.В.)
 Каптан Владислав, учень 7 класу, нагороджений Дипломом ІІ ступеня в
обласному конкурсі екологічних плакатів «Природа і люди». (Керівник Тетяна
Каптан).
 Сушко Ігор, учень 4 класу, отримав Диплом ІІІ ступеня в обласному конкурсі
екологічних плакатів «Природа і люди». (Керівник: Скринько Л.Я.)
 Алещенко Поліна, учениця 7 класу, посіла II місце у обласному конкурсі для
учнів 6-11 класів «Здорове життя – успіх буття» (Керівник: Юлія Кійло-
Матієнко)
 Святослав Батюк, учень 9 класу, здобув І місце у першому етапі обласної
виставки-конкурсу декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва
«Знай і люби свій край». Його робота «Котики ЗСУ» була представлена у
номінації в’язання гачком і спицями. (Керівник: Каптан Т.О.)
 Гончаренко Іван, учень 6 класу, посів ІІ місце з роботою «Писанка» в обласній
виставці-конкурсі декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва у
номінації писанкарство. (Керівник: Ручка Анастасія Василівна)
 Масляник Мілана, учениця 6 класу, здобула диплом І ступеня у виставці-
конкурсі «Яскравий Великдень». (Керівник: Масляник Тетяна Валеріївна)
 Учні 4 класу взяли участь у конкурсі «Пташиний друг», що проходив у межах
акції «Наша допомога птахам».(Керівник : Скринько Л.Я.)

14
 Кравченко Софія, учениця 9 класу, взяла участь в обласному юнацькому
фестивалі «В об’єктиві натураліста» та отримала сертифікат учасника.
(Керівник: Каптан Тетяна Олександрівна)
У закладі освіти систематично ведеться волонтерська діяльність. Учнівський та
педагогічний колективи Максимівської гімназії активно підтримують військових,
мешканців прифронтових територій та звільнених від окупантів міст передають на
фронт необхідні речі: продукти харчування, миючі засоби, медикаменти, окопні
свічки, янголи-обереги та дитячі малюнки. Працівники закладу, вчителі та учні
постійно плетуть та передають захисникам, волонтерам маскувальні сітки, теплі
шкарпетки, булочки, пиріжки. Виготовляють окопні свічки. У закладі протягом
семестру проведено 2 благодійні ярмарки. Зібрані кошти йдуть на потреби ЗСУ.
Упродовж 2024–2025 навчального року відбулися низка важливих і
зворушливих зустрічей здобувачів освіти з військовослужбовцями, які захищають
незалежність і територіальну цілісність України. Серед гостей були: Борис Єрмак,
Володимир Батюк, Роман Брага, Ірина Твердохліб, Євген Ярмоленко, Максим
Лісіцін, Володимир Тютюнник, Антон Вруцький, Юрій Мироненко, Роман, Анатолій
Савченко. Військові відвідавали Історико-краєзнавчий музей при Максимівській
гімназії, куди передавали деякі воєнні трофеї. Натомість учні передавали
захисникам, янголи-обереги та запашний мед.
Учні 2-го класу під керівництвом класного керівника Абаровської О.С.,
організували акцію «Святкова магія: даруємо радість дітям прифронтової школи з
нагоди Дня Миколая!» Діти передали солодощі та подарунки учням 2-го класу
Одрокам'янського ліцею Херсонської області.
Учні 9-го класу Максимівської гімназії на чолі з класним керівником Кійло-
Матієнко Ю.І., долучилися до Міжнародної щорічної благодійної акції Щедрий
Вівторок, що позиціонує себе як «всесвітній рух щедрості, що дає змогу людям і
організаціям трансформувати свої громади та світ», надіславши привітання з
Різдвяними святами та подарунки дітям смт. Велика Писарівка, Сумської області.
Учнівський та педагогічний колективи активно збирають пластикові кришечки
для закупівлі необхідних безпілотників для наших захисників. (Співпраця з
Благодійним фондом «ОВЕС»).
Правовиховна та правоосвітня робота проводилася на належному рівні. На
внутрішкільному обліку учнів немає. З учнями, схильними до правопорушень,
протягом навчального року проводилась цілеспрямована корекційно-виховна робота
практичним психологом, соціальним педагогом та класними керівниками. За рік
проведено 8 засідань шкільного штабу з профілактики правопорушень та
злочинності, під час яких розглядалися індивідуальні випадки та визначались
подальші шляхи взаємодії з учнями та їх батьками. Учні даної категорії активно
залучались до участі в класних та шкільних виховних заходах, конкурсах, акціях,
спортивних змаганнях і благодійних ініціативах з метою соціалізації, формування
відповідальної поведінки та позитивного ставлення до навчання. Правове виховання
здобувачів освіти реалізовувалося через проведення декади захисту прав дітей,
попередження жорстокості та насильства (листопад) та Всеукраїнського дня права.
Всеукраїнський урок «Права людини»(9 кл.), Година спілкування «Торгівля людьми:
безпечний вибір».(8 кл.) Бесіда : «Знай свої права, дитино» (7 кл.) Правові ігри,
змагання (5-6 кл.)Відкритий урок «Права дитини в Україні». Круглий стіл «Захист
прав дитини в сучасному суспільстві». Конкурс дитячих малюнків «Моє право на

15
щасливе дитинство». Диспут «Права дитини: від теорії до практики». Лекція для
дев'ятикласників «Юридичний захист прав дитини».
Щорічно у гімназії проходить міжнародна акція «16 днів проти насильства», в
ході якої обговорюються питання насильства за ознакою статі, розкриваються
поняття харасменту і газлайтингу, проводяться лекторії для учнів та батьків з питань
міфів та фактів про торгівлю людьми, безпечного навчання та працевлаштування за
кордоном. Важливе місце посідає профілактика ВІЛ та СНІДу, диспути та лекції на
тему інфікування та передачі вірусу.
Пріоритетним питанням діяльності закладу залишається фізичне виховання.
Зміцненню здоров'я дітей сприяє використання таких фізкультурно-оздоровчих
заходів:
Протипожежна безпека у закладі освіти посідає важливе місце в організації
всієї роботи з охорони праці. У закладі освіти створено дружину юних рятувальників-
пожежних (ДЮРП) та проведено зустрічі з дружківцями інспектором ДСНС
Прибегою Д.В., з метою зацікавлення рятувальною справою та здійснення заходів
запобігання надзвичайним ситуаціям і пожежам.
Педколектив Максимівської гімназії цілий рік активно співпрацював з
правоохоронними органами з метою залучення їх працівників до правоосвітньої
роботи, а саме:
 6 вересня 2024р. відбулася зустріч учнів Максимівської гімназії з Інспектором
ювенальної превенції відділу превенції Кременчуцького РУП ГУНП в
Полтавській обл. Самойленко А.М. Метою зустрічі стали правила дорожнього
руху для пішоходів в рамках «Єдиного уроку безпеки». Залучено 138 учнів та
10 вчителів.
 17-18 вересня 2024р. у Максимівській гімназії ГО «ЦПД "Конфіденс» було
проведено заходи з питань гігієни в межах реалізації напряму WASH проекту
Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) «Зупинка: Я». Учні 1-4 класів весело та
корисно провели час, здійснюючи дивовижну мандрівку в країну гігієни. Учні
5-7 класів дізналися багато корисної інформації про сортування сміття та
переробку пластику. Залучено 128 учнів, 9 вчителів та 4 батьків.
Результати роботи публікувалися на сторінці гімназії у Фейсбук
https://www.facebook.com/profile.php?id=100029162229281 та на блозі закладу
http://maksymivkanvk.blogspot.com/.
1.4. Психологічний супровід освітнього процесу
У 2024-2025 н. р. пріоритетним завданням соціально-психологічної служби
було і залишається надалі збереження і зміцнення психічного здоров’я всіх
учасників освітнього процесу. На початку навчального року із класними
родинами проведено просвітницькі заходи щодо ментального здоров’я
здобувачів освіти, упродовж навчального року здійснювався психологічний
супровід усіх здобувачів освіти.
Психологічна служба гімназії працювала над створенням умови для
саморозвитку здобувачів освіти, підвищенням стресостійкості і життєстійкості в
умовах воєнного стану учасників освітнього процесу, організовуючи діяльність з
педагогами і батьками на основі принципів ненасильницького спілкування, взаємодії,

16
співробітництва, позитивного сприйняття і прийняття особистості, конфіденційності,
особистісно-орієнтованого підходу з урахуванням індивідуальних особливостей та
збереження ментального здоров'я.
Основні напрямки роботи та результати:
1. Психодіагностична робота:
● Виявлення індивідуальних особливостей учнів: Проведено діагностику рівня
адаптації першокласників та п'ятикласників до нових умов навчання. Виявлено
учнів із підвищеним рівнем тривожності, труднощами у соціалізації.
● Діагностика навчальної мотивації: Досліджено рівень навчальної мотивації в
учнів середніх та старших класів, що дозволило скоригувати індивідуальні
освітні траєкторії та надати рекомендації вчителям-предметникам.
● Виявлення проявів булінгу та насильства: Проведено анонімні опитування та
спостереження, що дозволило виявити потенційні ризики та своєчасно
втрутитися у конфліктні ситуації.
● Вивчення психологічного клімату в класах: За результатами досліджень надано
рекомендації класним керівникам для покращення взаємодії та згуртованості
колективів.
2. Консультаційна робота:
● Проведено близько 60 індивідуальних консультацій для учнів, батьків та
педагогів з питань адаптації, навчання, міжособистісних стосунків, емоційного
стану, професійного самовизначення.
● Організовано тематичні групові зустрічі для учнів щодо стресостійкості,
вибору майбутньої професії.
● Надано консультації батькам щодо виховання, дитячо-батьківських стосунків,
вирішення конфліктів та підтримки дітей під час навчання.
● Надано рекомендації педагогам щодо психологічного відновлення і запобігання
емоційного вигорання.
3. Корекційно-розвивальна робота: Проводились корекційні заняття з дітьми з ООП.
4. Профілактична робота:
● Проведено серію бесід для здобувачів освіти з розвитку комунікативних
навичок, навичок ефективної взаємодії, вирішення конфліктів.
● Організовано заняття для учнів з підвищеним рівнем тривожності та
агресивності, що сприяло зниженню напруги та розвитку саморегуляції.
● Впроваджено елементи превентивних програми щодо формування здорового
способу життя, профілактики залежностей та ризикованої поведінки.
● Проведено роботу щодо популяризації програми підтримки ментального
здоров'я “Ти як”.
5. Просвітницька робота:
● Проведено бесіди та лекції для учнів з питань психологічної гігієни, безпечної
поведінки в інтернеті, профорієнтації, профілактики булінгу.
● Виступи на методичних об'єднаннях та педагогічних радах для вчителів щодо
особливостей вікового розвитку учнів, роботи з дітьми з особливими освітніми
потребами, подолання емоційного вигорання.
● Регулярно оновлювались інформаційні стенди з корисною психологічною
інформацією та контактами служб підтримки.
6. Соціально-педагогічний супровід:

17
● На постійній основі здійснювався моніторинг учнів, які потребують підвищеної
психолого-педагогічної уваги (діти з сімей, що перебувають у складних
життєвих обставинах, внутрішньо переміщені особи, діти з особливими
освітніми потребами, важковиховувані діти).
● Підтримувалась тісна співпраця з поліцією, службою у справах дітей.
● Надавалася допомога у вирішенні конфліктних ситуацій між учнями, учнями та
вчителями, а також у взаємодії з батьками.
Додаткові напрямки роботи та превентивні заходи:
1. Профілактика вербування та втягнення у злочинну діяльність:
○ Проведено серію просвітницьких бесід та інтерактивних занять для учнів
старших класів щодо ознак вербування, маніпулятивних технік та правил
безпечної поведінки в інтернеті та реальному житті.
○ Організовано зустрічі з представниками правоохоронних органів, які
розповіли про відповідальність за участь у злочинній діяльності та як
уникнути таких ризиків.
○ Розповсюджено інформаційні буклети та пам'ятки для учнів та батьків.
2. Профілактика торгівлі людьми:
○ Проведено навчальні бесіди, ігри та тренінги для учнів . Обговорено
безпечні правила працевлаштування, навчання за кордоном, ризики та
способи захисту від експлуатації.
○ Надано інформацію про гарячі лінії та організації, що надають допомогу
постраждалим від торгівлі людьми.

3. Профілактика шкідливих звичок:
○ Реалізовано комплекс заходів, спрямованих на формування здорового
способу життя та усвідомленої відмови від шкідливих звичок (куріння,
вживання алкоголю, наркотичних речовин).
○ Проведено інтерактивні уроки, круглі столи, де обговорювалися наслідки
шкідливих звичок для фізичного та психічного здоров'я.
○ Залучено медичних працівників для проведення лекцій та індивідуальних
консультацій.
4. Профілактика суїциду:
○ Проведено інформаційно-просвітницьку роботу серед учнів, педагогів та
батьків щодо ознак суїцидальної поведінки, факторів ризику та
важливості своєчасного звернення за допомогою.
○ Організовано групові заняття з розвитку емоційного інтелекту,
стресостійкості та навичок самодопомоги для учнів.
○ Забезпечено конфіденційні консультації для учнів, які перебувають у
кризових ситуаціях або відчувають психологічний дискомфорт.
○ Розповсюджено контактну інформацію національних та місцевих служб
психологічної підтримки та гарячих ліній.
○ Проведено інструктаж для педагогів щодо алгоритму дій у випадках
виявлення ознак суїцидальної поведінки в учнів.

5. Налагодження комунікації з ветеранами та людьми з інвалідністю:
○ Проведено заняття з розвитку толерантності та безбар'єрності,
обговорено етикет спілкування з людьми з інвалідністю та військовими,
що повернулися з війни.

18
○ Залучено учнів проєктів, спрямованих на підтримку цих категорій
населення.
1.5. Соціальний захист здобувачів освіти
Соціальна підтримка дітей пільгових категорій відбувається згідно з діючим
законодавством.
Дана категорія дітей завжди є в полі зору як адміністрації гімназії, так і
соціальної служби.
Кожного року спільно з інспекторами ювенальної превенції Кременчуцького
районного відділу поліції в нашій проводяться просвітницько-профілактичні заходи.
Так 6 вересня 2024р. відбулася зустріч учнів 7, 9 класів із Інспектором сектору
ювенальної превенції відділу превенції Кременчуцького РУП ГУНП в Полтавській
області А.М. Самойленко. Вона детально розповіла про те, як діяти у випадках
онлайн-ризиків, акцентуючи увагу на таких загрозах, як секстинг, кібербулінг і
кіберсталкінг. Під час бесіди інспекторка наголосила на важливості дотримання
правил безпечного користування інтернетом, особливо у воєнний час.
26 листопад 2024 р. до Максимівської гімназії завітав Мобільний клас безпеки!
Інспектор сектору ювенальної превенції ВП КРУП ГУНП в Полтавській області ст.
лейтенант поліції Солопун Мирослава спільно з головним інспектором відділу
профілактичної роботи ГУ ДСНС в Полтавській області майором СЛ ЦЗ Струць
Богданом провели змістовні та корисні бесіди з учнями 6-7 класів. Залучено 45 учнів
та 4 вчителів. Темою зустрічі були:
1.Безпечна поведінка в соціальних мережах.
2.Кіберзахист та правила захисту особистих даних.
3.Попередження кібербулінгу.
Налагоджено роботу із соціальною службою Піщанської ТГ. Упродовж
року систематично здійснювалась профілактика правопорушень серед
неповнолітніх та профілактика міжособистісних конфліктів, робота з дітьми «групи
ризику», систематично здійснювався контроль за безоплатним харчуванням дітей
пільгових категорій; здійснювались профілактичні бесіди з метою запобігання
несвідомому втягуванню неповнолітніх у протиправну діяльність на шкоду
національній безпеці України.
2. Управлінські процеси закладу освіти
(Слайд _____) Керівник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний:
«Планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої
освіти» (абзац 2 частини 4 ст. 38 Закону України «Про повну загальну середню
освіту»).
«Забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу
загальної середньої освіти» (абзац 6 частини 4 ст. 38 Закону України «Про повну
загальну середню освіту»).
2.1. Система планування та самооцінювання якості освітньої діяльності
закладу освіти
Стратегія розвитку закладу та річний план гімназії є основними робочими
документами для організації повсякденної діяльності керівника впродовж

19
навчального року. Аналізу виконання даних документів приділялася значна увага.
Управління процесами у закладі освіти, забезпечення якості освітнього
процесу, висока якість освіти неможливі без аналізу актуальної та достовірної
інформації про стан справ у гімназії. Тому регулярне вивчення внутрішньої
системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти через створення
та застосування системи моніторингу якості освітньої діяльності - критично
значима умова успішної роботи закладу освіти. Для того, щоб забезпечити високу
якість освітньої діяльності, в закладі освіти запроваджено Положення про
внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти, яке
містить опис стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти.
(Слайд _____) Значна увага мною як керівником закладу освіти приділялась
плановим і оперативним нарадам, засіданням педагогічних рад. У минулому
навчальному році було проведено 11 нарад при директору, на яких крім поточних
освітніх і господарських питань розглядались питання роботи з попередження
дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я учнів, а також пожежної безпеки
в закладі освіти, проходження медогляду учнями 1-9 класів та визначення
медичної групи для занять фізичною культурою, адаптації учнів 1 та 5 класів,
створення умов для безпечного використання мережі інтернет, забезпечення
здорового способу життя та соціального захисту здобувачів освіти, виконання
плану заходів запобігання та протидії булінгу і дискримінації, стану харчування
учнів, відвідування та успішності здобувачів освіти, питання, діяльності МО
вчителів початкових класів з питань підвищення професійної майстерності членів
МО, педагогічного колективу з питань формування навичок здорового способу
життя, стану організації та забезпечення інклюзивної освіти дітей з ООП.
Видано понад 50 наказів з питань освітньої діяльності гімназії.
Вивчено та узагальнено наказами гімназії стан викладання і рівень навчальних
досягнень учнів з англійської мова у 1-9 класах, фізики - у 7-9 класах, мистецтва у 5-
9 класах, фізичної культури - у 1-9 класах
(Слайд ______) Робота педагогічної ради спрямовувалася на реалізацію
річного плану та стратегії розвитку закладу освіти і розглядалися окремі
актуальні питання за напрямами освітньої діяльності. Відбулися засідання 18-ти
педагогічних рад
(Слайд ______) Керівник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний:
«Створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього
процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників,
індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку
учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану» (абзац 11
частини 4 ст. 38 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
2.2. Формування відносин довіри та прозорості
(Слайд ____) Директор закладу освіти доступний для спілкування з
учасниками освітнього процесу, представниками місцевої громади, в тому числі
завдяки використанню сучасних засобів комунікації (створені вайбер-групи
батьків, батьківської ради закладу). Адміністрація гімназії сприяє створенню
психологічного комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну
взаємодію учнів, їх батьків, педагогічних працівників та взаємну довіру.
(Слайд _____) Керівник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний:
«Забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу загальної середньої

20
освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до
вимог законів України "Про освіту", "Про доступ до публічної інформації", "Про
відкритість використання публічних коштів" та інших законів України» (абзац 24
частини 4 ст. 38 Закону України «Про повну загальну середню
освіту»).
(Слайд ____) Заклад освіти розміщує повну та актуальну інформацію,
забезпечує змістовне наповнення та регулярне оновлення інформаційних стендів
у закладі, власного блогу гімназії, сторінки у фейсбук – групи Максимівська
гімназія.
На блозі закладу наявна сторінка «Публічна інформація», яка наповнена
відповідно до ст.30 Закону України «Про освіту», оприлюднена інформація, що
стосується освітньої діяльності закладу освіти, а також інша актуальна інформація
про діяльність гімназії.
(Слайд _____) Керівник закладу загальної середньої освіти має право:
«Призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади
працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та
притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання,
пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства» (абзац 4
частини 3 ст. 38 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
2.3. Кадрова політика та забезпечення можливостей професійного
розвитку педагогічних працівників
(Слайд ____) У закладі освіти штат повністю укомплектовано
кваліфікованими кадрами.
Всі педагогічні працівники мають відповідну освіту та працюють за фахом.
Відповідно до штатного розпису в закладі освіти в 2024-2025 навчальному
році працювало 5 осіб адміністративного персоналу, з них на 0,5 ставки –
заступник директора з навчально- виховної роботи.
Викладання навчальних предметів забезпечують крім адміністративного
персоналу 12 вчителів, з них згідно тижневого навантаження в на повну ставку 10
осіб.
13 осіб обслуговуючого та господарського персоналу.
Кількісний склад працівників

Усього педагогічних працівників 18
З них:

 директорів 1
 заступників 1
 учителів 11
 практичних психологів/соціальних
педагогів

1
 педагогів-організаторів 1
 асистентів вчителя (інклюзивна
форма)

3
 працює за сумісництвом 0
Бібліотекарів 1
Усього обслуговуючого персоналу 13
Усього працівників 31

21

(Слайд 43) Якісний склад педагогічного колективу

11 педпрацівників мають вищу категорію, 3 - звання «старший учитель», 1 –
звання «учитель-методист».
Високий потенціал педагогічного колективу за стажем роботи. У 72
відсотків працівників стаж педагогічної діяльності перевищує 20 років.
(Слайд ____) Керівник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний:
«Сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського
самоврядування в закладі загальної середньої освіти» (абзац 19 частини 4 ст. 38
Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
2.4. Розвиток громадського самоврядування в закладі освіти
2.4.1. Реалізація прав та обов’язків учасників освітнього процесу
(Слайд _____) Дотримання прав учасників освітнього процесу та виконання
ними відповідних обов'язків можливе лише за умови, що ці права і обов'язки
сформульовані та відомі тим, хто ними послуговується у повсякденному житті.
Цьому питанню адміністрація гімназії приділяла належну увагу.
На блозі закладу освіти на сторінках оприлюднені права та обов’язки
учасників освітнього процесу, визначені Законами України «Про освіту», «Про
повну загальну середню освіту», Сімейним кодексом.
Статут гімназії містить опис основних принципів освітнього процесу,
визначає ключові права та обов'язки всіх його учасників.
Правила внутрішнього трудового розпорядку – це локальний
нормативний акт, який забезпечує правове регулювання трудових відносин у
закладі освіти, організацію його діяльності, визначає взаємні права та обов’язки
адміністрації та працівників.
У закладі освіти створені умови для реалізації прав і обов’язків учасників
освітнього процесу.
2.4.2. Робота органів учнівського самоврядування
Організація учнівського самоврядування у Максимівській гімназії здійснюється
відповідно до чинної нормативно-правової бази, визначеної в державних документах,
а також згідно з планом роботи закладу освіти. У жовтні відбулися демократичні
вибори Президента учнівського самоврядування. За результатами голосування
новообраним президентом став Опирайло Іван, учень 7 класу. Представники
учнівського самоврядування 9 класу активно долучалися до організації та участі у
всіх загальношкільних заходах, виявляли ініціативність, відповідальність і лідерські
якості у вирішенні важливих питань учнівського життя.
Робота самоврядування гімназії здійснювалася через організацію цікавого
життя колективу. Мета і завдання учнівської ради втілювалися через різноманітні
заходи: конкурси, ігри, флешмоби, акції, тематичні виступи, флешмоби.
2.5. Забезпечення академічної доброчесності в закладі освіти
В закладі освіти впроваджена політика академічної доброчесності, яка має
принципове значення для формування у суспільстві поваги до закону,
доброчесної поведінки стосовно результатів чужої інтелектуальної праці,
справедливого оцінювання навчальних досягнень учнів.

22
(Слайд _____) Керівник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний:
«Організовувати фінансово-господарську діяльність закладу загальної середньої
освіти в межах затвердженого кошторису» (абзац 5 частини 4 ст. 38 Закону
України «Про повну загальну середню освіту»).
1.1.1. Забезпеченість навчальними та іншими приміщеннями для
реалізації освітньої програми
(Слайд ______)
Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне
освітнє середовище та наявність у закладі необхідних приміщень та засобів
навчання. Матеріально-технічна та навчально-методична база Максимівської
гімназії у цьому році поповнилася матеріалами для кабінету хімії, кабінету
української мови.
До початку навчального року проведено поточні ремонти в 9 навчальних
кабінетах і класах силами батьків, класних керівників та завкабінетами.
Також у 2024/2025 навчальному році перебудовано та обладнано побутову для
технічного персоналу. Зроблено капітальний ремонт приміщення завідувача
господарством. Внесено конструктивні зміни та відремонтовано приміщення для
вчителя фізичної культури. Зроблено поточний ремонт у найпростішому укритті.
Відремонтовано приміщенні теплогенераторної. У кабінеті №13 самостійно
реконструйовано меблі. У приміщенні кухонного блоку реконструйовано систему
електрозабезпечення. Лічильник та електрощитові винесені в інше приміщення.
Установлено додаткові розетки для електронних вагів та електром’ясорубки.
Самостійно виготовлено та замінено розбиті підвіконники у хлоп’ячому туалеті.
Розпочато обладнання кімнати для інклюзивного навчання. Територія закладу постійно
підтримується у задовільному санітарному стані.
Загальний стан навчальної й матеріально-технічної бази оцінюється як
задовільний.
На закінчення свого звіту хочу висловити щиру подяку за співпрацю всім:
своїм колегам-педагогам, що продовжують виконувати свої обов’язки в
непростих сьогоднішніх умовах;
батькам за підтримку, допомогу, особистий вагомий внесок в створення
належних умов навчання і виховання, за доброзичливу співпрацю;
тим, хто забезпечує заклад освіти теплом, світлом, їжею, затишком, комфортом
- нашим технічним працівникам.

Немає коментарів:

Дописати коментар